Je auto laten bestickeren? Hier moet je op letten

Ga je jouw bedrijfsauto laten bestickeren en wil je ervoor zorgen dat je autoreclame zo effectief mogelijk is? Lees dit blog dan vooral even door. We vertel je namelijk precies waar je op moet letten om ervoor te zorgen dat je autobestickering zo effectief mogelijk wordt.

Denk na over je toegevoegde waarde

De basis van autoreclame is dat je de toegevoegde waarde van jouw bedrijf communiceert. Welk probleem los je op voor jouw doelgroep? Dat antwoord is de toegevoegde waarde van je bedrijf. Daarnaast kun je unique selling points aan je boodschap toevoegen.

Ben je bijvoorbeeld de goedkoopste in jouw markt? Vermeld dat dan op de autobestickering. Het omgekeerde is natuurlijk ook waar. Dus als je bijvoorbeeld de hoogste kwaliteit levert is dat hetgeen je op de autobestickering moet vermelden.

Trap in ieder geval niet in de valkuil om alleen maar je bedrijfsnaam en je logo neer te zetten. Want dat zegt niets over de toegevoegde waarde en is al helemaal geen reden om klant bij jou te worden.

Houd de boodschap rustig

Autoreclame is een relatief vluchtige vorm van reclame. Dat betekent dat de boodschap in de meeste gevallen zeer kort bekeken wordt. Daarom moet je zorgen voor rust in je boodschap. Focus op een duidelijk doel, bijvoorbeeld het maken van een afspraak of het bezoeken van je website. Laat alle onnodige visuele en tekstuele informatie achterwege. Dat zorgt immers alleen maar voor afleiding.

Trek de aandacht met visuele elementen

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je doelgroep direct wordt aangetrokken tot de gewenste actie. Dat kun je bereiken door visuele elementen toe te passen, zoals pijlen of het omcirkelen van de gewenste actie.

Wat ook helpt is als je een foto van iemand op de autobestickering plaatst die naar de gewenste actie kijkt. Op die manier stuur je het kijkgedrag van je doelgroep naar die gewenste actie.

Als je ervoor kiest om je auto te laten wrappen, dan heb je meer keuzes voor wat betreft de visuele elementen. Je kunt dan immers een groter oppervlak van je auto gebruiken. Goed om te weten, auto wrapping is niet hetzelfde als autobestickering. Lees hier meer over je auto laten wrappen.

Kies voor folie van hoogwaardige kwaliteit

Het is belangrijk om te kiezen voor folie van goede kwaliteit, zodat je reclameboodschap zo lang mogelijk er goed uit blijft zien. Daarnaast raden we je aan om voor een folie te kiezen die door de wasstraat kan. De meeste ondernemers hebben het immers veel te druk om met de hand een auto te wassen.

Maak gebruik van de kennis van een specialist in autobestickering

Tot slot raden we je aan om gebruik te maken van de kennis van een specialist in autobestickering. Een dergelijke specialist is dagelijks in de weer om effectieve autoreclame te maken en weet daardoor als geen ander hoe je de aandacht van je doelgroep kunt trekken.

Laat je daarom adviseren en laat het ontwerp door de specialist maken, zo profiteer je van zijn vakkennis en zorg je voor effectieve autoreclame, waardoor de kans op nieuwe klanten groter wordt. En dat is het eindelijk ook het doel van autoreclame, nietwaar?